Starterių / generatorių remontas

Starterių / generatorių remontas

Sunkiai įsivaizduojama automobilio veikla be starterio ir generatoriaus, tai būtini elementai, kurie taip pat genda, todėl kiekvienam vairuotojui starterių ir generatorių remontas yra pakankamai aktualus dalykas. Starteris yra naudojamas paleisti vidaus degimo variklį. Jis yra neatskiriama dalis nuo bet kurios šiuolaikinės automobilio įrangos. Vidaus degimo variklis generuoja energiją, reikalingą užkurti automobilį. Taip pat nuo šios energijos veikia visą automobilį. Transporto priemonėse, kuriose yra dyzelininis variklis arba didelės galios variklis, starteris yra sumontuotas su pavarų dėže. Starterio korpuse sumontuota pavarų dėžė, kuri susideda iš kelių pavarų. Tai keletą kartų sustiprina praeinamąją įtampą, tokiu būdu padidindamas sukimo momentą. Starteris su pavarų dėže turi keletą privalumų, į kuriuos verta atkreipti dėmesį:

  • Pavarų dėžė yra efektyvesnė, turi didesnį efektyvumą;
  • Kai veikia šaltas variklis, sunaudoja ženkliai mažiau srovės;
  • Reduktoriaus starteris turi kompaktiškus matmenis;
  • Tokia pavarų dėžė palaiko ne tik aukštą efektyvumą, bet ir puikų našumą, kai baterijos pradinė srovė nukrinta.

Nepertraukiamo starterio veikimo principas – tai tiesioginis kontaktas su sukama pavara. Šio įrenginio privalumais galima įvardinti tokius aspektus:

  • Prietaiso paprastumas ir gerokai geresnis aptarnavimas;
  • Greitesnis variklio paleidimas, dėl greito prijungimo prie smagračio karūnos;
  • Atsparumas didelėms apkrovoms.

Transporto priemonės starteris priklauso tokiai automobilio įrenginių grupei, kuri yra atsakinga už automobilio užvedimą. Starteris taip pat atsako už alkūninio veleno greitį, reikalingą varikliui užvesti. Dažniausios starterio gedimo priežastys:

Perkaitimas. Jeigu norint užkurti starterį, jis „nesisuka“, veikia triukšmingai, dirba ne su visa jėga ir todėl nepakanka jėgos, kad pasukti velenui, galima nuspėti, jog jis perkaito. Starteris yra ir turi būti nuolatinės srovės variklis, kuris pritaikytas dirbti trumpai. Paprastai gamintojai nurodo, jog jis turi dirbti ne daugiau kaip 15 sekundžių. O praėjus šiam laikui, reikia palaukti 2 minutes. Tačiau retas vairuotojas tai žino ir mažai kas laikosi tokios taisyklės, kai transporto priemonė neužsiveda. O per ilgai dirbant, užkaista šepetėliai, jų laikikliai, taip pat komutatoriai, stūmokliai ir krumpliaračiai.

Sugedęs elektomagnetas. Sugedęs elektromagnetas yra gana dažna starterio gedimo priežastis. Elektromagnetas atsako už magnetinio lauko sukūrimą, reikalingą užkurti starteriui. Jis stumia sukabinimo mechanizmą, vadinamą bendiksu link krumpliaračio, kuris yra atsakingas už sukibimą su variklio smagračiu. Elektromagneto gedimas gali būti taip pat ir gamyklinis defektas. Be to, jis gali perdegti eksploatacijos metu, dėl ko gali būti kalti išoriniai teršalai, galintys pakenkti elektromagnetui

Vidaus defektai. Dažniausiai pasitaiko sugedęs rotatorius. Bendiksas ne tik stumia sukabinimo mechanizmą link krumpliaračio (siekiant įsukti variklio smagratį), bet reikiamu momentu atšaukia tai (kai variklis pasiekia didesnes apsukas nei starteris).

Korozija. Visų elektros instaliacijų priešas – rūdys. Pagrindinė to priežastis yra drėgmės atsiradimas starteryje. Surūdiję elementai praranda savo mechanines ir elektrines savybes. Dažniausiai, drėgmė starteryje atsiranda dėl smagračio apsaugos nebuvimo arba dėl kitų nesandarumų.

Mechaniniai pažeidimai. Kuomet starteris yra veikiamas teršalų arba drėgmės, jeigu automobilis buvo naudojamas sunkiomis sąlygomis, pavyzdžiui, važinėjimasis bekelėse vietovėse atsiranda mechaniniai pažeidimai. Dažniausiai sutinkami starterio vidaus defektai būna dėl montavimo klaidų, bet ne dėl sudėtingų darbo sąlygų.

Kita labai dažna problema, kai neteisingai pasirenkamas starteris – kitos apsukos sukelia elementų destrukciją, pavyzdžiui, galvutės įtrūkimą arba krumpliaračio dantų lūžius. Labai svarbi pati starterio montavimo procedūra. Būtina atkreipti dėmesį į tai, kad plombos arba smagračio apsaugos nebūtų pažeistos. Nes šios dalys užtikrina visos instaliacijos sandarumą.

starterių generatorių gedimų ššalinimas autoservise Automas, Klaipėda

Generatorius

Pagrindinis transporto priemonės elektros energijos šaltinis yra generatorius. Automobilio generatorius yra toks įrenginys, kuris paverčia variklio alkūninio veleno sukimosi mechaninę energiją į elektros variklį. Generatorius yra nuolatos įkraunama akumuliatoriaus baterija, kol variklis veikia. Jeigu generatorius sugedęs arba neveikia, baterija garantuotai išsikraus greitai. Baterijos įkrovimo bei elektros prietaisų veikimo srovę taip pat tiekia generatorius. Kai įjungiamas galingas elektros vartotojas ir mažas variklio sūkių skaičius, bendra sunaudota srovė gali būti didesnė negu generatorius sugeba tiekti. Tokiu atveju apkrova nukris ant akumuliatoriaus ir pradės iškrauti. Automobilio generatoriaus paskirtis, užtikrinti elektros tiekimą diagnostikos sistemai, uždegimo sistemai, borto kompiuteriui, automobilio apšvietimo įrangai, automobilio akumuliatoriaus įkrovimui ir kt. Automobilių akumuliatoriams yra taikomi aukšti patikimumo reikalavimai, o šiuolaikinių generatorių galia automobilyje yra apie 1 kW. Pagrindiniai generatoriaus veikimo problemos:

  • Kai variklis veikia, nuolatos švyti arba mirksi akumuliatoriaus išsikrovimo įspėjamasis žibintas;
  • Baterijos išsikrovimas;
  • Automobilio priekinių žibintų šviesų švytėjimas arba vos girdimas garso signalas, kai variklis veikia;
  • Svarbus žibintų kaitos pokytis padidėjus apsisukimų skaičiui.

Nepriklausomai apibrėžti generatoriaus problemą yra labai sunku, ypač, jei ji reikalauja specialios diagnostinės įrangos. Daugeliu atvejų generatoriaus gedimai gali būti nustatomi pagal baterijos įkrovimo kontrolinę lemputę:

  • jei uždegimo lempa neužsidegė, to priežastys gali būti – baterijos nepakankamumas; valdymo žibinto gedimas; generuotų šepečių nusidėvėjimas ar blogas kontaktas su šepečio bloku; įtampos reguliatoriaus veikimo sutrikimai.
  • Tais atvejais, kai valdymo lemputė šviečia nuolat, nepriklausomai nuo eksploatacijos maitinimo bloko režimu generatoriaus operacija gali būti šios problemos: pavarų diržo nusidėvėjimas ar susilpnėjimas; statoriaus apvijos lūžimas arba trumpasis jungimas; įtampos reguliatoriaus nustatymų gedimas.

Norint nustatyti generatoriaus gedimą, kai nėra nieko, kas gali kelti įtarimą, rekomenduojama patikrinti šepečius ir kontaktinius žiedus. Paprastai per ilgą eksploataciją šepečiai nusidėvi, jie gali būti susukti arba užstridę. Kolektorių žiedų grioveliai dažnai yra užkimšti grafito dulkėmis, todėl jas reikia nedelsiant išvalyti. Atkreipkite dėmesį į guolius, nes dažnai būna šių dalių rimtų susidėvėjimo atvejų.

Generatorių remontą patikimiausia atlikti autoservisuose, kuriuose dirba patyrę specialistai. Pirmiausia, generatoriaus remontas prasideda nuo diagnostikos. Diagnostikos proceso metu generatorius yra visiškai išardomas, o visos dalys (guoliai, reguliatoriaus relė, diodo tiltas, rotoriaus ir statoriaus generatorius, izoliatoriai ir t. t.) tikrinamos atskirai. Diagnostikos metu nustatoma tiksli problemos vieta, tuomet specialistai rekomenduoja generatoriaus remonto darbus. Patyręs meistras visada atliks kokybiškai ir atsakingai visus generatoriaus remonto darbus, todėl vairuotojui nebereikia gaišti laiko prie automobilio. Transporto priemonės generatoriaus gedimai gali būti suskirstyti ir į prietaiso gedimus bei problemas, susijusias su elektros grandine, automobilio akumuliatoriumi, taip pat su generatoriaus valdymu. Generatoriaus simptomai ir galimi sutrikimai:

  • Nėra generatoriaus įkrovimo: montavimo bloko saugikliai yra netinkami, rotoriaus apvija sulūžusi, statoriaus apvija supuvusi ar sudegusi, nėra pavarų diržų generatoriaus.
  • Padidinta įtampa transporto priemonės elektros grandinėje: trikdomas generatoriaus diodinis tiltas, defektuotas generatoriaus reguliatorius, trumpas akumuliatoriaus baterijos jungimas, bloga masė generatoriuje.
  • Generatorius neturi apkrovos: sugedusi generatoriaus statoriaus apvija, trikdomas generatoriaus diodinis tiltas, sugedęs generatoriaus reguliatorius, baterija yra netinkama, bloga automobilio elektros grandinė.
  • Veikimo metu generatorius generuoja pašalinius garsus: generatoriaus guoliai yra netinkami, nepavyko generuoti diodo tilto ar statoriaus apvijos, generatoriaus pavaros diržas yra nusidėvėjęs, diagnostinė įranga parodo įkrovimo klaidą.

Net jeigu variklis veikia tuščia eiga, generatorius turi didinti savo galingumą, kurio pakaktų svarbiausių vartotojų elektros maitinimui. Kokybiškasir nesugedęs generatorius turi išvystyti 40-50% nominalaus galingumo, kai variklis veikia tuščia eiga. Jei generatorius neatitinka šių reikalavimų, vadinasi yra būtinas generatoriaus remontas.