Automobilio paskirtymo diržų keitimas

Automobilio paskirtymo diržų keitimas

Paskirstymo diržų keitimas – tai yra periodinis keitimas kurį privalu atlikti bent jau kas 100 000 km arba kas penkerius metus. Norint gero variklio darbo, reikia reguliariai keisti paskirstymo diržą, nes nuo jo būklės priklauso variklio darbas. Transporto priemonėje esantys diržai užtikrina, jog automobilio variklis dirbs sklandžiai ir efektyviai. Būtent šis diržas suderina, kad variklio apačia ir viršus dirbtų tolygiai. Paskirstymo diržas yra tokia transporto priemonės dalis, kuri sujungia variklio apačią ir viršų, tai yra, variklio viršus kai reikia uždega kurą, kurio dėka išskiriama galia, kurios dėka sukami ratai, o variklio apačia suka ratus. Todėl labai svarbu, kad kad tiek apačia, tiek ir viršus būtų suderinti, nes tik taip bus garantuotas sklandus variklio darbas. Paskirstymo diržai, kaip taisyklė, dažniausiai sugenda arba nusidėvi, jeigu daug važinėjama mieste, kamščių metu ir esant intensyviam eismui. Nes tuomet variklis dirba daugiau, o diržas naudojamas dažniau, kaip bebūtų net stovint mašinai, paskirstymo diržai dirba. Ekspertai rekomenduoja, kai yra keičiamas pagrindinis ar paskirstymo diržas, reikėtų pakeisti ir guolius, kurie įtempia diržus – tai pagrindiniai diržo įtempėjai, taip pat ir vandens siurblį, vairo stiprintuvo dirželį, generatoriaus ir kondicionieriaus dirželius. Kai yra keičiamas paskirstymo diržas, tuo pačiu metu galima atlikti ir kitus būtinus darbus, pavyzdžiui, patikrinti ir jei reikia pakeisti aušinimo skystį arba dar vadinamą vandens pompą. Pakeitus transporto priemonėje visus dirželius, prieš uždedant ir surenkant variklį specialistai rekomenduoja sureguliuoti dar ir variklio vožtuvus. Nors ir nėra sudėtinga pakeisti paskirtymo diržus, tačiau, kad būtų kokybiškai atliktas darbas, rekomenduojama automobilį nuvešti į autoservisą.

Trūkusio paskirstymo diržo pasekmės

Nustatyti diržo nusidėvėjimą iš netiesioginių ženklų tiesiog neįmanoma. Norint įvertinti ir nustatyti situaciją, būtina atlikti diagnostiką. Todėl patikrinimą reikia patikėti specialistams, nes tik profesionaliai atlikta diagnostika leidžia nustatyti gedimus laiku. Iš pradžių, paskirstymo diržo keitimas gali pasirodyti brangoka paslauga, tačiau nepamirškime jog nutrūkęs variklio paskirstymo diržas gali pridaryti žymiai daugiau problemų ir žalos transporto priemonei. Tuomet garantuotai lauks nepigus viršutinės transporto priemonės dalies remontas. Norint apžiūrėti paskirstymo diržą, reikia jį nuimti nuo volelių ir išversti. Tada nesunkiai randami nutrynimai, įtrūkimai, nudilimai arba suapvalėję kraštai.

Jeigu nutiko taip, kad diržai nutrūko, variklio apačioje veikla tampa nesuderinta su variklio viršumi, ko pasekoje automobiliui važiuojant, kilnojasi stumokliai. Tokiu atveju tikėtina, jog bus sulankstyti vožtuvai, sulaužytos svirtelės, sulaužytas paskirstymo velenėlis arba sugadinta variklio galvutė. Jeigu paskirstymo diržas nutrūksta kelyje, automobiliui važiuojant – transporto priemonė tiesiog užgesta.Tokiu atveju nederėtų transporto priemonės vilkti arba arba bandyti užkurti velkant, nes tada galima visai netyčia dar labiau sugadinti variklį ir sugadintų detalių ženkliai padaugės. Jeigu netikėtai variklis užgeso ir bandant vėl užkurti girdisi neįprastas variklio garsas, tuomet rekomenduojama daugiau nebebandyti užkurti jokiais būdais. Tai gi, kad išvengti visų netikėtų problemų bei nepatogumų, variklio paskirstymo diržą būtina pakeisti reguliariai kas tiek laiko, kiek nurodo gamintojas. Tuomet galėsite saugiai važinėtis savo automobiliu. Nesvarbu kokios problemos ištiko su variklio paskirstymo diržu, visuomet patikimiausia kreiptis į šios srities specialistus. Meistrai ne tik padės sutvarkyti gedimus, bet dar ir gali pakonsultuoti ir atsakyti į iškilusius klausimus, arba patarti kaip pasielgti tam tikrose situacijose. Paskirstymo diržų gedimų požymiai:

  • Dažniausiai greičiau paskirstymo diržai sugenda, jeigu automobiliu intensyviai važinėjama mieste. Kadangi diržai naudojami daugiau, tai jie ir susidėvi dažniau;
  • Dar viena itin svarbi problema, jeigu paskirstymo diržas per daug arba per mažai įtemptas, vėl gi, dėvėsis ir suges greičiau. Purvas taip pat pavojingas – tai taip pat skatina dėvėjimąsi. Pasitaiko net ir tokių atvejų kai nusitrina paskirstymo diržų šoniniai dantyti paviršiai arba jo kraštas.
  • Jeigu transporto priemonės variklis pradėjo dirbti netolygiai, ties laisvais sūkiais, tikėtina, kad jau susidėvėjo paskirstymo diržas. Be to, kai judama iš vietos staigiai – variklis tampa nebe toks jautrus kaip anksčiau. Sumažėja variklio galia ir darosi sunkiau aplenkti kitą automobilį. Ir dar, didesnes kuro sąnaudas skatina paskirstymo diržo gedimai.
  • Jeigu jaučiama, kad padidėjo vibracija į vairą ir visą kėbulą, jau galima prognozuoti, kad diržas susidėvėjo. Jeigu iš dalių, kurios susijusios su paskirstymo diržais (aušinimo skysčio siurblio, paskirstymo veleno, pagalbinio siurblio ir t. t.), sklinda neįprasti garsai, pats laikas būtų patikrinti jų ir paskirstymo diržo būklę.

paskirstymo diržai, keitimas ir remontas klaipėdoje

Kada reikia keisti paskirstymo ar pagrindinį diržą?

Jeigu neseniai pirkote dėvėtą transporto priemonę, specialistai rekomenduoja paskirstymo diržą pasikeisti iš karto. Tai patikimiausias būdas, turėti saugų automobilį. Dažnai būna tokių atvejų, kai pardavėjai aiškina, jog neseniai pakeisti visi filtrai ir diržai, tačiau aklai tuom tikėti nėra gerai, be to, neaišku ar pakeisti tik paskirstymo ar taip pat ir pagrindinis diržas ir įtempimo guolis. Savaime suprantama, tuomet iškyla klausimas koks tas diržas, koks guolis ir kiek įtemptas diržas. Vis dėlto, jeigu nesate garantuoti, geriau yra pasikeisti. Verta prisiminti ir tai, kad paskirstymo diržo keitimo intervalas priklauso ir nuo automobilio modelio – kiekvienam modeliui jis gali būti skirtingas. Dažniausiai gamintojai nurodo nuo 50 tūkst. Iki 100 tūkst. kilometrų intervalą, priklausomai nuo to, kokiomis sąlygomis vairuotojas važinėjasi. Ilgiausias paskirstymo diržo keitimo laikas, kai yra važinėjama mišriu rėžimu, tačiau daugiau užmiestyje. Kai pasikeičiate paskirstymo diržą, į transporto priemonės serviso knygelę yra įrašoma apie atliktą darbą bei kilometražai. Būtina prisiminti, kad nevisada kilometražas parodo variklio darbo laiką. Nes pavyzdžiui, važinėjant mieste, diržą reikia keisti dažniau. Taip pat, teisingas įprotis būtų po paskirstymo diržo pakeitimo, po variklio dangčiu palikti įrašą su data ir kilometražu kada keitimas padarytas. Šiuos duomenis reikėtų saugoti bei pridėti prie transporto priemonės istorijos. Nors kai kurie meistrai teigia, kad tai yra nebūtina, bet geriau, vis gi, jaustis ramiau ateityje, žinant kada tiksliai buvo pakeistas. Perkant diržus būtų gerai pasidomėti kokį jį perkate, tikrai nereikėtų taupyti šioje srityje, nes tai gali kainuoti Jūsų pačių arba artimųjų sveikatą.

Transporto priemonės prevencinės priemonės turi būti atliekamos reguliariai, siekiant užtikrinti automobilių apsaugines funkcijas, bandant užkirsti kelią gedimams ir nelaimingiems atsitikimams, ir taip pat siekiant sumažinti pasekmių atsiradimą. Nepriklausomai nuo to, kokio rimtumo gedimai ar problemos susijusios su paskirstymo diržu, patikimiausia ir geriausia visada kreiptis į šios srities specialistus. Jie atidžiai apžiūrės automobilio dalis, kokybiškai ir patikimai sutvarkys arba pakeis tas detales, kurios yra problematiškos, sugedusios, sulūžusios ar pasenusios. Nerekomenduojama tokiais darbais užsiimti pačiam, kai neturima patirties, reikalingų įrankių ir įrangos. O autoserviso specialistai tokioje srityje turi ne tik patirtį, bet ir žinias, kurių dėka visus darbus atlieka greitai ir kokybiškai. Tokiu atveju automobilio savininkas gali gerokai sutaupyti savo laiką, o galiausiai, dar turės saugią transporto priemonę.