Automobilinių tepalų keitimas

Automobilinių tepalų keitimas

Automobilinių tepalų keitimas – iš pirmo žvilgsnio visiškai paprasta procedūra. Tačiau ar iš tiesų viskas taip paprasta? Norint saugiai bei ekonomiškai eksploatuoti automobilį, be techninių žinių neišsiversite. O techninių savybių pagrindai padės užtikrinti sklandų automobilio mazgų darbą. Taip pat leis sutaupyti pinigų automobilio remontui bei eksploatacinėms išlaidoms.

automobilinių tepalų keitimas, tepalų pildymas Klaipėdoje, Automas

Kaip dažnai atliekamas automobilinių tepalų keitimas?

Atsakyti į šį klausimą tiksliausiai gali jūsų automobilio naudotojo vadovas. Ten turėtumėte rasti techninio aptarnavimo intervalus, tarp kurių bus nurodyta ir kaip dažnai turėtų būti atliekamas tepalų keitimas. Nereikėtų vadovautis nuogirdomis ar klausyti viską žinančių draugų, žinoma jeigu jie nėra profesionalūs automobilių mechanikai. Tepalų keitimas skirtingiems automobilių modeliams gali būti numatytas atlikti ne tokiais pačiais intervalais. Tiktai automobilio gamintojas gali tinkamai įvertinti visas aplinkybes ir numatyti tinkamą intervalą kuomet turėtų būti atliekamas tepalų keitimas.

Dažniausiai automobilių gamintojai nurodo jog automobilio tepalų keitimas turėtų būti atliekamas kas 10 ar 15 tūkstančių kilometrų taip pat ne rečiau nei kartą per 12 mėnesių, jeigu automobiliu važiuojama mažai, nes tepalai laikui bėgant sensta, keičiasi jų tepimo savybės, o pasenę tepalai gali neužtikrinti tinkamo tepimo automobiliyje.
Seniau tepalų keitimo intervalus reikdavo skaičiuoti patiems, šiais laikais dažniausiai tai atlieka pats automobilis. Atlikus tepalų keitimą, ši techninio aptarnavimo operacija įvedama automobilio kompiuteryje ir automobilis pats ima skaičiuoti kilometrus iki kito tepalų keitimo, apie kurį praneša žinute vairuotojo prietaisų skydelyje.

Kaip išsirinkti variklio tepalus?

Paprasčiausia išsirinkti tepalus, kuomet atliekamas tepalų keitimas, būtų pasitikrinus automobilio vartotojo vadovą. Dažnai vartotojo vadove nurodomi konkrečių gamintojų tikslūs variklinės alyvos modeliai, kurie tinka jūsų automobiliui, taip pat ten rasite ir alyvos kiekį, kurio prireiks kuomet bus atliekamas tepalų keitimas.

Kartais rekomenduojami ne konkretūs alyvos modeliai, o vietoje to nurodomi kodai – 10W40, 5W30 ir panašiai. Šie kodai daugeliui visiškai nieko nesako, tačiau iš tiesų jie nurodo vieną pagrindinių automobilinių variklių tepalų savybių – klampumą. Pirmas skaičius prieš raidę W nurodo tepalo klampumą žemoje temperatūroje, antras skaičius – tepalo klampumas esant 100 laipsnių temperatūrai. Reikiamas variklio tepalo klampumas nustatomas variklio gamintojų ir neturėtų būti keičiamas į kitokį, tai labai svarbu, norint užtikrinti sklandų bei ilgaamžį variklio darbą.

Sintetiniai ar mineraliniai tepalai?

Renkantis tepalu, dažnai gali kilti klausimas – rinktis mineralinius ar sintetinius. Mineraliniai variklio tepalai yra išgaunami perdirbant natūralią naftą, kuomet sintetiniai pagaminami iš sudėtingų cheminių junginių. Mineraliniai tepalai būna pigesni, tačiau sintetiniai tepalai pasižymi geresnėmis savybėmis bei ilgaamžiškumu, dažnai tokius tepalus rekomenduojama keisti rečiau, taip taupomas laikas bei pinigai, sumokami už atliktą darbą. Dažnas automobilių gamintojas pats nurodo kokius tepalus pasirinkti, kuomet atliekamas tepalų keitimas.

Ar būtina tikrinti tepalų lygį?

Tepalų keitimas – svarbi ir būtina procedūra, tačiau apie variklio alyvą reiktų prisiminti ir dažniau, ne tik tuomet kai automobilio kompiuteris praneša jog metas keisti tepalus. Tepalų lygį būtina nuolat stebėti, periodiškai tikrinti ir, esant reikalui, papildyti – tepalas varikliui gyvybiškai būtinas! Taip pat pravartu žinoti, jog patikrinus variklio tepalus, galima daug sužinoti apie variklio techninę būklę.

Tepalų lygį reiktų sekti nuolat, mat tepalas kritiškai būtinas sklandžiam automobilio darbui. Naudotuose, kelių metų senumo automobiliuose variklio mazgai nuo darbo dyla, dėl ko, laikui bėgant, mažėja sandarumas ir variklio tepalas mažyčiais kiekiais prasisunkia į cilindrus ar pro nesandarius sujungimus prateka į aplinką. Dėl šių priežasčių tepalo lygis variklyje gali nepastebimai mažėti laikui bėgant, o periodiškai netikrinant, variklyje tepalo gali sumažėti kritiškai! Atlikti tyrimai parodė, kad net ir naujesniems automobiliams gali prireikti tepalų papildymo! Paprastai rekomenduojama tepalų lygį automobilyje tikrinti ne rečiau nei kartą per mėnesį. Pastebėjus bet kokius nutekėjimo požymius reikėtų atrasti to priežastį ir ją pašalinti, jeigu nepavyksta to atlikti patiems – reiktų kreiptis į servisą, kad išvengti rimtesnių problemų.

Tepalo lygis tikrinamas automobilyje įmontuotu tepalo lygio matuokliu, panašiu į plieninį strypuką, įmerktą į variklio karterį, kuriame laikos variklio alyva. Šį tepalo matuoklį galima rasti variklio skyriuje, po kapotu. Dalis naujesnių automobilių neturi tradicinės tepalo lygio matuoklės, juose tepalo lygis matuojamas kitais būdais.

Kaip patikrinti automobilio tepalų lygį?

Prieš atliekant automobilio variklio tepalo lygio matavimą, būtina įsitikinti, kad automobilis stovi ant lygaus paviršiaus. Tikrinant variklio tepalo lygį, automobilio variklis turetų būti neužvestas. Ką tik užgesinus variklį, reikėtų palaukti apie 10 minučių, kol visas tepalas iš variklio sugrįš į karterio talpą. Tik taip tepalo lygio matavimas bus tikslus. Matuojant neseniai užgesinto variklio tepalą, būkite atsargūs – variklio skyriuje gali būti karštų paviršių!

Prieš matuodami tepalo lygį variklyje, pasiruoškite popierinę servetėlę ar skudurėlį. Paėmę už rankenėlės, ištraukite tepalo lygio matuoklį pilnai. Ant matuoklio galo esantį tepalą nuvalykite skudurėliu ar servetėle, tuomet įstatykite matuoklį atgal į jo lizdą pilnai iki galo ir ištraukite dar kartą – ant matuoklio galo pamatysite tepalo likučių, jie ir parodo tepalo lygį. Taip pat ant matuoklio strypo pamatysite 2 žymas, kartasi jos žymimos NIM/MAX, H/L, High/Low arba tiesiog brūkšneliais ar įrėžomis ant strypelio. Tepalo likučių žymė ant matuoklio turėtų būti ne aukščiau nei pažymėta aukščiausia riba ir ne žemiau nei žemiausia pažymėta riba.

Jeigu tepalų žymė artėja prie minimalios ribos, reiktų papildyti variklio tepalo. Tepalą pildyti reiktų tokio paties gamintojo, tokios pat markės tepalu, mat nežinia kaip sureaguoti gali skirtingi tepalai tarpusavyje. Jeigu tepalų yra virš maksimalios žymos, ypač jeigu tepaluose matyti drumzlių ar priemaišų – gali būti, į tepalą patenka aušinomo skystis. Galimas daiktas, kad trūko variklio galva, ir jūsų automobilio varikliui reikalingas rimtas remontas, tokiu atveju skubėkite į servisą! Patikrinę tepalo lygį automobilyje, tepalo lygio matuoklį įstatykite atgal į jo vietą. Visuomet, jei kilo įtarimų, jog automobilis gali būti techniškai netvarkingas, būtina kreiptis į autoservisą. Baigę tepalo lygio patikrinimą, įsitikinkite, jog nepalikote skudurėlio ar kitų pašalinių daiktų ant variklio, ar įstatėte tepalo lygio matuoklį atgal į jo vietą. O jeigu papildėte tepalo, sandariai užsukote tepalo dangtelį.