Automobilinių akumuliatorių servisas

Automobilinių akumuliatorių servisas

Transporto priemonės akumuliatorius, tai yra toks elektros akumuliatoriaus tipas, kuris naudojamas automobilių arba motociklų transportavimui. Taip pat naudojamas kaip papildomas maitinimo šaltinis lokomotyvo tinkle, tuomet kai variklis yra paleidžiamas ir dirba tuščiaja eiga. Kiekvienas akumuliatorius susideda iš šešių sujungtų baterijų, sumontuotų į vieną korpusą. Automobilių akumuliatoriaus pagrindinė paskirtis – paleisti variklį. Automobilio baterija taip pat veikia kaip transporto priemonės tinklo įtampos reguliatorius. Lengvuosiuose automobiliuose paprastai yra akumuliatoriai, kurių nominali įtampa yra 12 voltų. Juos galima rasti mikroautobusuose, automobiliuose, lengvosiose ir vidutinio sunkvežimio transporto priemonėse. Baterijos su 6 voltų įtampą naudojamos motocikluose. Baterija, kurios įtampa yra 24 voltai, dirba sunkiųjų sunkvežimių, specialios ir karinės įrangos priemonėse.

Kokia akumuliatorių paskirtis automobilyje

Transporto priemonės akumuliatorius yra svarbi elektros įrangos dalis, kartu su generatoriumi jis veikia kaip elektros srovės šaltinis. Automobilyje akumuliatorius turi keletą funkcijų:

  • starterio maitinimas variklyje paleidus;
  • tiekti elektrą energijos vartotojams, kai variklis yra išjungtas.

Dirbdamas su generatoriumi, akumuliatorius užtikrina pereinamuosius procesus, kuriems reikalinga didelė srovė, taip pat išlygina elektros tinklo spindulį. Atsižvelgiant į elektrolito fizinę būklę, išskiriamos dvi akumuliatorių rūšys: skystas elektrolitas ir impregnuotas specialiu (ne skystu) elektrolitu. Šiandien dažniausiai naudojami akumuliatoriai yra su skystu elektrolitu.

Automobilių baterijos yra tvirtai pritvirtintos specialiu įrengimu, kuris neleidżia sugadinti elektrolito. Tvirtinimas gali būti viršutinis (rėmas) arba apatinis (laikiklis pritvirtintas prie pagrindo griovelių). Akumuliatoriams, esantiems automobilio centrinėje dalyje arba bagažinėje, pateikiamas avarinis baterijos izoliatorius. Kai variklis veikia, baterija įkraunama iš generatoriaus. Įkraunama baterija taip pat gali būti įkrauta naudojant specialų įkroviklį. Baterija turėtų būti įkraunama optimalia įtampa. Aukšta įtampa sukelia stiprų vandens išsiskyrimą ir elektrolito lygio sumažėjimą. Žemos įtampos kyla dėl nepilno baterijos įkrovimo. Baterijos veikimas priklauso nuo aplinkos temperatūros. Kai temperatūra pakyla, išvesties galia didėja, tačiau kartu padidėja ir savaiminis iškrovimas bei elektrodų korozija. Sumažinus temperatūrą, išleidžiamoji galia sumažėja, cheminiai procesai lėtėja ir sumažėja elektrolito tankį.

Baterijos tarnavimo laikas yra vidutiniškai 4-5 metai ir labai priklauso nuo veikimo tipo. Gamintojai nuolat dirba, kad padidintų baterijos efektyvumą, padidindami jo tarnavimo laiką. Tarp perspektyvių sričių:

  • energijos balanso valdymo sistemos įdiegimas (reguliuojamas vartotojų ryšys);
  • dviejų baterijų naudojimas (vienas skirtas paleisti, kita – viskam kitam);
  • baterijų dizaino tobulinimas.

Pagrindiniai automobilio akumuliatoriaus parametrai yra nominali talpa, vardinė įtampa ir šalto valcavimo srovė. Šie parametrai atsispindi akumuliatoriaus žymėjime, kuris yra ant korpuso. Nominalus galingumas nustatomas pagal energiją, kurią tiekia visiškai įkrautas akumuliatorius. Akumuliatoriaus nominali įtampa sudaryta iš atskirų baterijų įtampų.

akumuliatoriaus pakrovimas, autoservisas Klaipėdoje Automas

Kokie gedimai susiję su akumuliatoriais

Akumuliatoriaus gedimo simptomai yra labai įvairūs, todėl surasti realią gedimo priežastį kartais yra sunku:

Priežiūra. Daugelis baterijos gedimų atsiranda dėl netinkamo naudojimo ir priežiūros. Labai svarbus dalykas yra priežiūra po pirkimo, pirmoji priežiūra. Kad nuolatos nebūtų sugadinamas akumuliatorius ir kad nereikėtų išleisti papildomų pinigų, būtina tinkamai jį prižiūrėti. Žemiau pateikiami kai kurie naudingi patarimai, dėl kurių bus pratęstas eksploatavimo laikas:

  • Nuo baterijos dėklo būtina nuolatos pašalinti nešvarumus, alyvą ir kitas šiukšles.
  • Atlikite patikrinimą, jei reikia, priveržkite akumuliatoriaus tvirtinimo detales po gaubtu.
  • Laikui bėgant dujų valymo kamščiai turi būti valomi, tačiau procedūra atliekama atidžiai.
  • Patikrinkite, ar laidai einantys iš akumuliatoriaus yra nepažeisti ar oksiduoti. O laidų pritvirtinimas yra patikimai atliktas.
  • Elektrolito lygis viduje stebimas stiklo vamzdžiu. Jei reikia, papildykite distiliuotu vandeniu.

Vėlesnis patikrinimas atliekamas pagal tokias pat taisykles. Tai gi, kokie yra baterijos gedimai ir kaip juos išspręsti.

Dažniausios akumuliatoriaus problemos yra šios:

  • Pertraukiamos plokštės.
  • Susidaro trumpas jungimas.
  • Nešvarus elektrolitas.
  • Nuolatinis akumuliatoriaus išsikrovimas.
  • Atkūrimas

Ištaisyti pačiam tokius gedimus yra tikrai sunku, todėl jų remontą geriau patikėti specialistams. Ypač, jeigu nesuprantate kur yra problema, nes akumuliatoriaus remontas gali būti kenksmingas žmogaus sveikatai.

Akumuliatoriaus iškrovimas. Ši problema yra viena dažniausių gedimų. Simptomai atsiranda dėl kelių veiksnių:

  • Gnybtai oksiduoti arba prastai pritvirtinti prie baterijos.
  • Įtampos reguliatorius neveikia.
  • Automobilio generatorius neveikia tinkamai.
  • Akumuliatoriaus viduje yra mažai elektrolito.
  • Akumuliatoriaus dangtelis yra purvinas.
  • Problemos su mašinos laidais.

Gedimai gali būti ne tik pačioje baterijoje, bet ir, pvz., tankio sumažėjimas, išorinių medžiagų įsiskverbimas.

Plokščių lūžis. Eksploatavimo metu elektrodo plokštės gali susigadinti. Gedimo pasireiškimas yra susijęs su tokiais veiksniais:

  • Įkrauta baterija su stipria srove.
  • Neteisingai parinktas elektrolitas, kuris neatitinka tam tikrų klimato sąlygų.
  • Baterijos gaubto dangtelio priedai yra seni ir negali tinkamai laikyti akumuliatoriaus.

Sulfatizacija. Tokio gedimo indikacija rodo baterijos panaikinimą, nes paprastai įranga nebeveiks, ir nėra jokių būdo atkurti.

Nuolatinis akumuliatoriaus išsikrovimas. Kai kuriais atvejais, problema atsiranda, kai elektrolito didelis tankumas ir jo temperatūra aukšta. Pagrindiniai bruožai:

  • Labai mažas pajėgumas.
  • Greitas iškrovimas.
  • Įkrovimo metu akumuliatorius yra labai karštas.
  • Įkrovimo metu išsiskiria daugybė dujų.
  • Įkrovimas atliekamas ilgą laiką.

Jei yra tokių simptomų, bateriją galima išmesti. Toks sprendimas bus saugus automobilio savininkui.

Nešvarus elektrolitas. Ši problema atsiranda, kai baterija yra dažnai išimama, nesilaikant pagrindinių taisyklių. Nešvaraus elektrolito priežastys ir pasekmės akumuliatoriuje:

  • Jei elektrolitas yra vario, jis išskiria iš dujų daug įkrovimo, taip pat poilsio metu.
  • Esant chlorui, dugne atsiranda lengvų nuosėdų.
  • Jei elektrolitas tapo tamsiai raudonu – jis turi manganą.

Tokių defektų galima išvengti. Pakanka pašalinti nešvarų elektrolitą iš akumuliatoriaus, ištuštinti, išvalyti ir pripilti aukštos kokybės elektrolito, tada akumuliatorius bus dar ir įkrautas.

akumuliatoriaus remontas, taisymas, krovimas Klaipėdoje, Automas

Trumpas jungimas. Jei gedimas įvyksta kaip trumpasis jungimas, tada ne visada lengva nustatyti sugedimo priežastį.

Atkūrimas. Gedimas susijęs su neteisingu prietaiso įjungimu, tuo tarpu laikmenos akumuliatorių poliai skiriasi. Kai kuriais atvejais gedimas yra toks stiprus, kad akumuliatorius gali būti tik metamas lauk.

Gali būti dar ir tokie gedimai, kaip įtrūkimai dangteliuose, rezervuaruose ir kitose dalyse. Jie atsiranda dėl mechaninių pažeidimų, smūgių naudojimo metu. Panašius gedimus galima aptikti atliekant vizualinį patikrinimą arba elektrolitų nuotėkį. Esant įtrūkimams, akumuliatorius ilgą laiką negali išlikti pasikrovęs, todėl jis nuolat iškrauna.

Kaip prižiūrėti akumuliatorių

Žinodami galimus akumuliatoriaus gedimus ir jų taisymo būdus, turime žinoti ir pagrindines priežiūros taisykles. Jie pataupys akumuliatorių ir prailgins tarnavimo laiką:

  • Kas 3 mėnesius atliekant bet kokius akumuliatoriaus darbus, reikia atlikti varikliui įtampos patikrinimą.
  • Prietaisų veikimo metu prarandama dalis skysčio, reikia periodiškai papildyti distiliuotu vandeniu arba elektrolitu. Jei akumuliatorius yra prižiūrimas, skysčio lygis yra tikrinamas kas mėnesį.
  • Akumuliatorius gali būti iškrautas, o jei nenaudosite jo kelis mėnesius, reikės įkrauti.

Kai kuriuose baterijose yra indikatorius, kuris leidžia jums įvertinti įrenginio įkrovą, tačiau rezultatas ne visada yra teisingas. Todėl viską turite patikrinti patys. Taip pat atsižvelgiama į orą sąlygas, nes tankis didėja dėl šalčio. Indikatorius bus žalias, o iš tikrųjų baterija bus užpildyta tik pusiau.

Saugiausia ir patikimiausia visus akumuliatoriaus remonto darbus patikėti autoserviso specialistams. Nes dauguma remonto darbų sudėtingi ir reikalaujantys papildomų saugos priemonių. Kai kurios akumuliatoriaus sudėtinės dalys yra pavojingos sveikatai.